فيلم فيلمسازي به عنوان " نامزد دريافت جايزه براي جوامع " آل جي بي تي "

۶ بازديد
فيلم فيلمسازي به عنوان

ريچارد فونگ "مشرق بندي ها: لزبين ها و آسيايي هاي همجنسگرا" را نه به عنوان مستندي براي مخاطبان اصلي ، بلكه به عنوان فيلمي كه قصد داشت در دهه 1980 جوامع LGBT تقريبا ناشناخته آسيايي و كانادايي را روشن كند ، شليك كرد. بيش از 30 سال بعد ، همين فيلم او را به مرحله نيويورك مي رساند ، جايي كه وي جايزه مركز مطالعات لزبين و همجنسگرا (CLAGS) Kessler را دريافت مي كند. جايزه CLAGS ، كه چهارشنبه به فونگ اهدا مي شود ، دسامبر. 16, در مركز فارغ التحصيلان دانشگاه شهر نيويورك سالن Elebash, سالانه به "دانشمندي كه دارد" داده مي شود, در طي چند سال, بدنه اي از كار را توليد كرده است كه تأثير بسزايي در زمينه مطالعات LGBTQ داشته است,"مطابق با CLAGS.Fung همچنين چهارشنبه پس از گذشت چندين دهه از فيلم ها و مقاله هاي ويدئويي كه به بررسي موضوعات LGBTQ مي پردازند ، سخنراني را به عنوان بخشي از شناخت كسلر CLAGS ارائه مي دهد. از زمان انتشار "مشرق" در سال 1985, كار فونگ همه چيز را از هويت هاي نژادي گرفته تا تمايلات جنسي باز كرده است, شيوع HIV / AIDS در مهاجرت, و چگونه اين مباحث LGBTQ و جنبش هاي اجتماعي را در طول زمان تعريف كرده اند. در مصاحبه اي با NBC News, فونگ گفت دوران كودكي او قبل از انتقال به تورنتو در سال 1970 ، كاتاليزور بسياري از فيلم هايش بود. وضعيت خانواده وي به عنوان چيني-ترينيدادها در يك كشور بسيار چند فرهنگي و چند جانبه ، فونگ ها را در حال حركت به جامعه با فرصت هاي مختلف بسته به نژاد شخص مي ديد. اما به عنوان يك كودك در دوره استقلال ترينيداد و توباگو و ظهور جنبش قدرت سياه ، تاريخ اين جزيره عميقاً بر حس هويت فونگ تأثير گذاشت. من به چه كسي مي خواهم به اين بيانيه بپردازم ، و براي بيان آن چه نياز دارم?"در آن مرحله ، دوران كودكي فونگ با مادر مادرش ، يك چيني-ترينيدادي چند نسل كه خانواده اش مدت ها در اين جزيره بودند ، در تضاد بود.فونگ به NBC News گفت: "نوع تحصيلات [خانواده مادرم] دريافت كرده اند ، جهت گيري آنها به دنياي آنها در دوره پس از استقلال متفاوت بوده است.". "دولت ترينيداد

واقعاً سعي كرد تا خود را به صورت افقي با آنچه كه ممكن است به عنوان روابط جنوب و جنوب در نظر بگيريم ، بر خلاف روابط شمال و جنوب با انگليس يا ايالات متحده ، دوباره تراز كنيم."اين اختلاط بين استعمار و محلي ، يا به عبارت بهتر چشم انداز افراد خارجي در مقابل فرهنگ جزيره واقعي ، راه خود را به بخش هاي زيادي از زندگي ترينيداديان تبديل كرد. اين تفاوت به ويژه در دهه 1960 برجسته بود زيرا تلويزيون به تدريج راه خود را به خانه هاي ترينيداديان داد. براي فونگ ، تصاوير هاليوود از كارائيب نماينده چشم انداز بيروني بود كه سعي در جستجو داشت."در حال رشد ، نگاه كردن به سينماي هاليوود يا تلويزيون آمريكايي يا انگليس ، من خيلي آگاه بودم كه انگار به نوعي از پنجره به اين دنيا نگاه مي كنيد ، پنجره اي از بيرون كه به يك اتاق نشيمن نگاه مي كند ،" فونگ گفت. از طرف ديگر ، هر زمان كه فيلم هايي درباره كارائيب ساخته مي شد ، هميشه آن را نادرست نشان مي دادند.فونگ گفت تجربيات خود با رسانه هاي غربي در حالي كه در ترينيداد كار نهايي خود را شكل داده و به او انگيزه داده است تا كار خود را در اطراف مخاطبي كه قصد دارد نمايندگي كند ، متمركز كند. از مستندهايي مانند "جهت گيري" گرفته تا "مكان مادر من" ، كه جزئيات تربيت مادر خود را نشان مي دهد ، فونگ فيلم هاي خود را مستقيماً به مخاطب تحويل مي دهد ، خواه هدف اصلي وي LGBTQ باشد يا اقليت هايي كه به دنبال راه رفتن به اجتماعات جديد هستند.فونگ گفت: "ترزا دو لاورتيس ، نظريه پرداز فيلم ، اظهارات بسيار مهمي را بيان كرد.". وي گفت: "او گفت كه يك فيلم فمينيستي به عنوان زن به تماشاگران خطاب مي كند ، و اين از نظر فكر كردن به انجام كارهايي كه به موضوع كارائيب يا موضوع آسيايي مي پردازد ، براي من بسيار مهم بود. من به چه كسي مي خواهم به اين بيانيه بپردازم ، و براي بيان آن چه نياز دارم?"براي بيان نظر خود ، فونگ فيلم" لباسشويي كثيف "را به عنوان نمونه مطرح مي كند.فونگ گفت: "تاريخ فحشا در نسل اوليه زنان چيني-آمريكايي و چيني-كانادايي يا نوع تاريخ اتهامات لواط يا قمار سركوب شده است.". "من فكر مي كنم بسياري

تاريخچه اين فيلم ها با ژست ضد نژادپرستي به مخاطبان سفيدپوست خطاب شده است ، كه خوب است ، اما من همچنين فكر مي كنم كه اغلب "لباس هاي شسته شده كثيف" نيز بايد در جوامع مطرح شود."ما آن را به ارائه ريچارد فونگ در مورد تاريخ هنر تورنتو براي تغييرات اجتماعي تبديل كرديم:) @ torontoarts pic.twitter.com / CJDA87a4gd— هنر شروع مي شود (ArtStartsTO) 13 نوامبر, 2015 وي افزود, "سؤالات دشوار بايد مطرح شود, و اگر كسي فقط در خارج از مخاطب خطاب كند, مانند يك مخاطب عمومي يا مخاطب اصلي, شما هرگز با برخي از اين سؤالات دشوارتر برخورد نمي كنيد.بسياري از اين سؤالات و مفاهيم دشوار هنگامي مطرح شد كه فونگ براي اولين بار با "جهت گيري" مقابله كرد و نگاهي اجمالي به زندگي جوامع LGBTQ تورنتو ارائه داد. به عنوان بنيانگذار گاي آسياييان تورنتو ، كار او را متقاعد كرد كه نظرات LGBTQ آسيايي ها را درج كند ، گروهي كه بسياري معتقدند حتي امروز نيز فاقد ديد خاصي در جوامع LGBTQ است.وي گفت: "من به كار سياسي ساخت فيلم علاقه مند شدم زيرا در سال 1980 بنيانگذار گاي آسيايي هاي تورنتو بودم و" جهت گيري ها "واقعاً به عنوان نوعي آگاهي بخشي نيز منظور شده بود. تقريباً به طور تصادفي بود كه براي چند سمينار فيلم انتخاب شد و سپس شروع به پخش كرد و اين براي من كمي تعجب آور بود. "او گفت: مبارزه با ننگ HIV / AIDS. 1 ، 201512: 53 بسياري از مسائل مؤثر بر LGBTQ آسيايي بدون فشار باقي مانده است ، فونگ اظهار داشت ، كه او را تحت فشار قرار داد تا تأثير اين بيماري را در جوامع آسيايي تجزيه كند. پس از "جهت گيري" ، فونگ مستندهايي مانند "دريا در خون" و "احتمال جنگ" منتشر كرد كه هر دو به حضور HIV / AIDS در دهه 1980 و 1990 مي پردازند.وي گفت: "ديد بسيار مهم بود زيرا بخشي از مشكل اين بود كه تعداد كمي از افراد آسيايي همجنسگرا يا آسيايي ها به طور كلي مبتلا به HIV وجود داشتند به اين معني كه افرادي كه انتخاب كرده و تبديل كرده اند احساس مي كنند به خصوص منزوي شده اند زيرا احساس مي شود ،" هيچ كس ديگري مثل من نيست ، هيچ كس من را نمي فهمد. ."" فونگ گفت ، Ref

در حالي كه بيشتر كاره‌اي Fung با آسياي ميانه‌اي‌ها در دهه ۸۰ و ۹۰ قرار دارد، اين فيلمساز در حال بررسي و بازبيني اولين آثار خود است، "orientations" هم اكنون در اين آثار است و Fung نشان داده‌است كه برخي از موضوعات قديمي او براي "orientations" بازگشتي داشته‌اند. اما اين بار تعداد كمي از نسل جوان به هم پيوسته‌اند و ارائه يك مقايسه و مستند سازي جوامع LGBTQ آسيايي با چشمان Fung، برخي چيزها با چالش‌هاي جديدي روبرو بوده‌اند. Fung گفت: "در حال حاضر، من بسيار از نگاه كردن به اين موضوع كه اگر شما كسي هستيد كه آسيايي، كانادايي، و آل جي بي تي مي‌تواند شما را به نوعي حس كند و يا" فقدان مكان "در اين دنياي خيالي را ايجاد كند، بسيار آگاه بودم: " اين حس مكان اغلب مي‌تواند دشوار باشد، چون جنبش‌هاي LGBTQ و جوامع خودشان بيشتر از قبل فراملي شده‌اند." in گفت: "هنگامي كه شما به آزادي جنسي فكر مي‌كنيد، كه آن چيزي است كه مردم در دهه ۷۰ حقوق اقليت‌هاي جنسيتي را درك مي‌كنند، it's يك مدل بسيار متفاوت كه نياز به انواع مختلفي از عمل‌گرايي است، گفت: " نقش وكلا بسيار قابل‌توجه شده‌است. مسائل مربوط به ازدواج هم جنس [براي مثال]، به افرادي نياز دارد كه از نظر هر دوي شما از نظر هر دوي شما normative باشند.

به گفته let's, آمريكا به ايالات‌متحده نگاه مي‌كند, مي‌دانيد, خدمت در ارتش, يا ازدواج كردن, آن‌ها خواستار مشاركت در نقش‌هاي سنتي شهروندي هستند. در حالي كه آزادي جنسي در مورد راديكال بودن و خارج شدن از سنت بود, و شكستن سنت " اين نكات در ميان برخي از موضوعات مطرح‌شده در حال حاضر در حال آماده‌سازي پيش از چهارشنبه زماني است كه او جايزه كسلر را دريافت مي‌كند. Fung افزود كه او هرگز تصور نمي‌كرد كه او چنين recognition را براي كار خود در آنچه كه به عنوان اكتشاف جدي و تلاش براي ديد براي جامعه همجنس گرايان تورنتو آغاز شد, دريافت كند, اما من دوست دارم از هر كسي كه مرا نامزد كرده‌اند تشكر كنم.


منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.