وليعهد عربستان‌سعودي : اگر ايران يك بمب هسته‌اي بسازد , ما هم همين

۶ بازديد
وليعهد  عربستان‌سعودي  :  اگر  ايران  يك  بمب  هسته‌اي  بسازد  ,  ما هم همين

الشرق‌الاوسط ديدار رسمي محمد بن سلمان از واشنگتن, اولين ديدار او از واشنگتن, در روز سه‌شنبه با برگزاري جلسات در كاخ سفيد با رئيس‌جمهور " دونالد ترامپ و اعضاي ارشد دولت " از جمله معاون رئيس‌جمهور مايك پنس و مشاور امنيت ملي, به صورت فزاينده‌اي نگران‌كننده است. ترامپ در ماه ژانويه گفت كه او در حال ارائه " معافيت نهايي " خود در ايران است. به نظر من رئيس‌جمهور احتمالاً از آن دور خواهد شد, مگر اينكه همتايان اروپايي ما واقعاً به يك چارچوب بيايند. " رئيس كميته روابط خارجي سنا, به cbs گفت كه در روز يكشنبه با ملت مواجه شود. و اين به من احساس نمي‌كند كه

اين گونه است: " PBS دشمني بين ايران و عربستان‌سعودي را مورد بررسي قرار مي‌دهد. ۲۰ ساله، ۲۰۱۸۰۶: ۰۷ - شاهزاده جوان وليعهد عربستان‌سعودي، اين موضوع را روشن كرده‌است كه كاسه صبرش به شدت پوشيده شده‌است. او ايران را به راه انداختن جنگ‌هاي وكالت در سراسر جهان عرب، از طريق گروه‌هاي شيعه در يمن، سوريه، لبنان و بحرين متهم كرده‌است. در مصاحبه با "۶۰ دقيقه"، او اين ادعا را تكرار كرد كه آيت‌الله خامنه‌اي، "هيتلر" است و بايد قبل از اينكه خيلي دير شود، متوقف شود. اما بدون شك، اگر ايران يك بمب هسته‌اي ايجاد كند، ما به زودي براي بحث و گفتگو درباره توافقي كه به ايالات‌متحده اجازه فروش راكتورهاي هسته‌اي به عربستان را مي‌دهد، خواهيم رفت. بحث‌هايي كه به اصطلاح "۱۲۳ توافق‌نامه" تحت عنوان "قانون انرژي اتمي" در نظر گرفته شده‌است، شامل شرايطي است كه در آن كشورها ملزم به تضمين استفاده صلح‌آميز و ممنوعيت‌ها در غني‌سازي اورانيوم هستند، اما اين كشور مدت‌ها است كه بي‌ميل و اصرار دارد كه غني‌سازي اورانيوم موضوع حاكميت ملي باشد. در حالي كه روابط بين عربستان‌سعودي و اسرائيل در سال‌هاي اخير بهبود يافته‌است، اسرائيل روشن كرده‌است كه نمي‌خواهد Riyadh را در جاي ديگري خريداري كند، كه به اين دليل است كه آمريكا احتمالا از نفوذ خود براي اطمينان از اينكه هر كجا كه مي‌رود استفاده كند، او غني‌سازي يا پردازش مجدد را دريافت نمي‌كند.

روابط ايالات متحده و سعودي, با مشكلات خودش روبرو است, كوشنر پاييز گذشته به رياض سفر كرد و در مورد تلاش هاي وي براي واسطه توافق بين اسرائيلي ها و فلسطيني ها با بن سلمان گفتگو كرد. چند هفته بعد, عربستان سعودي علناً تصميم دولت ترامپ را به رسميت شناختن بيت المقدس محكوم كرد, يكي از مقدس ترين شهرهاي يهوديت, اسلام و مسيحيت, به عنوان سرمايه رسمي اسرائيل. مقامات سعودي مي گويند كه آنها همچنان به دولت فشار مي آورند تا از برنامه هايي براي انتقال سفارت ايالات متحده به اورشليم عقب نشيني كند, اما ترامپ در اين ماه گفت كه اين برنامه ها در حال انجام است و نسخه كوچكي از سفارت در تابستان امسال افتتاح مي شود. وليعهد سعودي قرار نيست هنگام بازديد از كاخ سفيد يك كنفرانس خبري برگزار كند يا بيانيه عمومي صادر كند. مقامات متوقف كردن واشنگتن را بيشتر از يك تماس مودبانه قبل از شروع تور ، شامل جلسات با رهبران آمريكايي در زمينه انرژي ، فناوري و سينما توصيف كردند. وليعهد 32 ساله به دنبال فرصت هايي است تا بتواند اصلاحات پيشنهادي خود را به واقعيت ها تبديل كند ، از جمله پيشرفت در بهداشت عمومي و سرمايه گذاري در صنايع فناوري و فيلم.


منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.