
آيا ميدانستيد كه اولين مورد لغو تبعيض نژادي در كشور در مركز يك دانشآموز كلاس پنجم آمريكايي - آمريكايي متمركز است? يا اينكه يك لاتين ۹ ساله به هموار كردن راه براي پايان تبعيض نژادي در آمريكا كمك كرد? آمريكاي لاتينيها مدتها است كه در صف مقدم مبارزه براي بهبود نتايج آموزش براي همه آمريكاييها بودهاند. اما برخلاف بسياري از مبارزات جنبش حقوق مدني آفريقايي - آمريكايي, اين تلاشها تا حد زيادي براي اكثر مردم ناشناخته است. در حقيقت, آمريكاي لاتينيها داراي ميراث غني از والديني هستند كه براي مدارس بهتر, جوامع بهتر, و آينده بهتر براي مدارس بهتر, جوامع بهتر, و آينده بهتر براي children.Here در نظر گرفته شدهاند. يك روز, مدير در را مسدود كرد و بچههاي مكزيكي - آمريكايي را دور كرد. او به آنها گفت كه از اين پس آنها در ساختماني قديمي كه كودكان به نام la caballeriza (" اصطبل " ناميده ميشوند, مطالعه خواهند كرد. اگرچه اين منطقه ثابت كرده بود كه اين امر ضروري است, زيرا دانش آموزان آمريكايي - آمريكايي نميتوانستند انگليسي صحبت كنند و موضوعات مشابهي داشته باشند, اما در واقع بازتابي از احساسات ضد مهاجران دوره ركود اقتصادي بود. در واقع, بسياري از كودكان مكزيكي - آمريكايي به دنيا آمده و در California.So اين گروه از والدين لمون گروو به دنيا آمده و از اين منطقه شكايت كردند. شاكي آنها, روبرتو آلوارز در سن ۱۲ سالگي بود, به دليل ظاهر عادلانه اش, نمرات عالي, و English.Robe perfect Alvarez Alvarez (سمت راست) و روبرتو آلوارز در جي. در دانشكده تحقيقات آمريكا در مكزيك ۱۹۹۶. روبرتو آلوارز در نقش قاضي دادگاه عالي كاليفرنيا اين حكم را صادر كرد.
gregating و والدين مكزيكي - آمريكايي به قوانين دولت تجاوز كردند و به زودي همه بچهها به مدرسه نميروند كه در آن زمان توجه چنداني به آن جلب نشده است، والدين لمون گروو در اولين مورد لغو تبعيض نژادي در آمريكا در history.Robe rto آلوارز در آمريكا برنده شدند. او به سي ان ان بي سي گفت: "پدر من، و پدر و مادرش در اين مورد واقعا متواضع بودند" و گفت: " پدر من، و پدر و مادرش در اين مورد واقعا متواضع بودند." اين دادگاه براي آنها چيزي بود كه اتفاق افتاد و رفت. بعدا، ما آن را "حادثه لمون گروو" ميخوانيم: "پدر من بسيار قديمي بود - من فكر نميكنم كه او اهميت و تاثير وسيعتر كاري كه انجام داده بود را درك كند". هنگامي كه او در سال ۲۰۰۳ از سن ۸۴ سالگي درگذشت، لسآنجلستايمز او را به عنوان يك تاجر موفق توصيف كرد كه ميليون ها "Mendez" در برابر مدرسه وستمينستر (كاليفرنيا، ۱۹۴۶)و سيلويا مندز، كه پدر و مادرش او را براي ثبتنام در مدرسه در بخش آرنج كاليفرنيا برده بودند، ۹ سال داشت. در عوض آنها برگردانده شدند و به من گفتند كه به مدرسه مكزيكي برود، حتي اگر خانوادهاش بيشتر از Spanish.Sylv ia مندز، شاكي در برابر وست مينيستر MendezMendez MendezMendez صحبت ميكردند و آنها از منطقه در مورد سياست "جداگانه اما برابر" براي آمريكاييهاي مكزيكي و سفيد شكايت كردند. وكيل مندز " استدلال كرد كه جدا كردن دانشجويان مكزيكي - آمريكايي منجر به احساس حقارت در بين آنها شد و يك قاضي فدرال با اين نظر موافق بود. اين حكم به درخواست تجديد نظر گرفته شد و پس از آن، ارل وارن فرماندار كاليفرنيا تصميم گرفت تا به تبعيض نژادي در همه مدارس دولتي خاتمه دهد. متخصص سياست، دبورا فيريك، به scho بازگشته است.
اما او تاريخ را تغيير داده بود. يكي از وكلاي مدافع پرونده او Thurgood مارشال بود كه از چارچوب قانوني مندز براي بحث كردن براون در برابر هييت آموزش و پرورش در دادگاه عالي در 1954.By استفاده كرد, قاضي ارشد, ارل وارن بود كه از مارشال حمايت كرده و عقيده اكثريت را در پايان دادن به تبعيض نژادي در مدارس دولتي نوشت. بنابراين, پرونده مندز را ميتوان به عنوان نقشه راه براون قلمداد كرد و زمينه قانوني را براي يكي از تصميمات مهم دادگاه در history.Sylv ia مندز دريافت كرد كه مدال رئيسجمهوري آزادي را دريافت كرد. او به سي ان ان گفت: " وقتي به مدرسه برگشتم, احساس كردم كه بايد پشتكار داشته باشم, چون والدينم براي من مبارزه كرده بودند, به من آموختند كه, مهم نيست, شما بايد استقامت داشته باشيد. I در برابر هييت آموزش و پرورش شهر نيويورك (نيويورك, 1972) Aspira, يك سازمان اجتماعي, هيات آموزش و پرورش شهر نيويورك را بر حق دانش آموزان با مهارت انگليسي محدود براي دريافت آموزش دو زبانه تحت پيگرد قانوني قرار داد. Aspira اظهار داشت كه مدارس شهر نيويورك فرصتهاي تحصيلي را براي دانش آموزان اهل پورتو ريكو در نظر ميگيرند و يا هيچ زبان انگليسي ندارند كه توسط صندوق دفاع و آموزش در پورتو ريكو از آن استفاده كنند. اين شهر تضمين آموزش دو زبانه براي همه دانش آموزان مدارس شهر نيويورك را بر عهده دارد. اين پرونده به اين دليل حائز اهميت بود كه در بزرگترين منطقه مدرسه در كشور مستقر شده بود و منجر به آموزش دو زبانه شد كه در مناطق ديگر به نامهاي well.Debo و سانتياگو معرفي شد.
اين مورد از آن زمان از آسيا - آمريكاييها, آفريقايي - آمريكاييها, پناهندگان, مردم همه زمينهها منتفع شدهاست. دبورا سانتياگو, مسئول ارشد اجرايي آموزش و پرورش, ميگويد: " و تصوير بزرگتر اين است كه اين مردم آمريكايلاتين هستند, در اين مورد پورتو, كه رهبري را در پيشبرد اين مساله به عهده گرفتند. " ما بايد تاريخ را تغيير دهيم تا مردم ببينند كه والدين آمريكاي لاتينيها چقدر به جوانان خود متعهد هستند. ما ناتوان نيستيم. " سانتياگو معتقد است كه اين تصور كه آمريكايلاتين به تحصيل ارزش نميدهند, بايد به چالش كشيده شوند. " او اشاره كرد: " ما ميتوانيم از تاريخ ببينيم كه اين درست نيست. " " در مورد بعد از اين, آمريكايلاتين در حال مبارزه براي حقوق كساني هستند كه به نفع همه هستند, به طوري كه هر كسي ميتواند حقوق مالكانه را دريافت كند و حمايت كند كه والدين لاتين كودكانشان را سزاوار آن ميدانند. سانتياگو گفت: " ما فقط براي حقوق خودمان مبارزه نميكنيم. " " لاتينيها از راههايي حمايت ميكنند كه نام و تجربه خودشان را روي خط قرار ميدهند تا ساير خانوادهها بتوانند از آن بهرهمند شوند. مادر او كه براي كلاس اول آماده شدهبود, او را به مدرسه ميبرد. با اين حال, مدرسه از پذيرش او امتناع كرد, چون گفتند نميتواند انگليسي صحبت كند. مادر و ساير والدين به دادگاه شكايت كردند و در دادگاه شكايت كردند كه كودكان اقليت بيش از نيمي از دانش آموزان را در مدارس عمومي جديد مكزيك تشكيل ميدهند و متهم هستند كه ناتواني منطقه در ارائه آموزش دوزبانه, نقض قانون حفاظت برابر از متمم چهاردهم است. هم يك دادگاه فدرال و هم يك دادگاه مدار در مورد حمايت از راي دهندگان يافت شد و به اين ناحيه دستور داده شد تا برنامههايي را اجرا كنند كه بتوانند نيازهاي همه اعضاي تد را برآورده كنند: مدارس عمومي از نظر نژادي متمايز شدهاند:
دانش آموزان لاتين و اسپانيايي به نام اسپانيايي در سراسر نيومكزيكو ، و حق فراگيران انگليسي زبان را براي آموزش متناسب با نيازهاي خود تقويت كردند. با بازگشت ، جودي سرنا خاطرات خود را از اين پرونده براي NBC News يادآوري كرد. "حتي صحيح نبود كه من انگليسي صحبت نمي كردم. من به عنوان يك كودك ، به زبان اسپانيايي راحت بودم زيرا وقت زيادي را با پدربزرگ و مادربزرگم مي گذراندم ، اما بيشتر من فقط خجالتي بودم. ". "آنچه براي من شگفت انگيز است اين است كه مادرم ، يك مادر مجرد ، منطقه مدرسه را به دست مي گرفت و در واقع برنده مي شد."RELATED: مانع رنگ: تفكيك تصاوير 60 سال طنين انداز OnSerna در يك سال از مدرسه در حالي كه پرونده حل شد ، از دست داد ، اما او مي گويد ارزش آن را داشت. وي گفت: "من به آنچه مادرم به دست آورد افتخار مي كنم.". وي گفت: "او اوضاع را براي دانش آموزان ديگر بهتر كرد ، و اين نيز به استخدام معلمان دو زبانه منجر شد. به همين دليل ، بيشتر معلمان لاتين استخدام شدند."و از قضا ، سرنا بيش از هر زمان ديگري از ارزش بودن به طور كامل دو زبانه مي داند. او اظهار داشت: "تمام زندگي من ،" صحبت كردن اسپانيايي به من كمك كرده تا شغل پيدا كنم."Plyler v. Doe (تگزاس ، 1982) در دهه 1970 ، تگزاس قانوني را تصويب كرد كه بودجه را از ولسوالي هاي مدارس كه فرزندان بدون مدارك را آموزش مي دادند ، سلب كرد و ولسوالي هاي مدارس را مجاز به پرداخت شهريه به والدين آن كودكان كرد. صندوق دفاع حقوقي و آموزشي آمريكا (MALDEF) به نمايندگي از گروهي از اين كودكان دادخواست داد تا اين قانون باطل شود. پرونده به دادگاه عالي آمريكا رفت كه در سال 1982 قانون تگزاس را نقض كرد. وي گفت: "اگر دولت بخواهد گروهي گسسته از كودكان بي گناه را آموزش عمومي رايگان را كه به ساير كودكان ساكن در مرزهاي خود ارائه مي دهد ، انكار كند, اين انكار بايد با نشان دادن اينكه منافع قابل توجهي از دولت را در پي دارد توجيه شود,"به نظر اكثريت عدالت ويليام برنان را نوشت. "هيچ نمايش در اينجا ساخته نشده است."ايده آموزش عمومي براي همه كودكان ممكن است اكنون به نظر غير مسئله اي باشد ، اما قبل از پليلر دور از ذهن نبود. وقتي پرونده در تگزاس شنيده شد ،
به دليل اينكه به آنها گفته شدهبود كه اگر سو استفاده از اصول تبعيضآميز ديگر مانند طرح پيشنهادي كاليفرنيا به عنوان ج ) مورد استفاده قرار گيرد , آنها فورا از كشور اخراج خواهند شد يا آن را تضعيف ميكنند . Saenz , رئيس و مشاور عمومي , MALDEF.Robe rto اي . Saenz , رئيسجمهور و مشاور عمومي of , گفت : " به اندازه كافي توجه نشده است كه مواردي مانند plyler بهتر شناخته نميشوند ." او گفت : " بخشي از چالش طرفداران حقوق مدني آمريكايلاتين , مغاير با قوانيني است كه در ساختار سياه / سفيد براي حفاظت از جوامع لاتيني ايجاد شدهاند . به گفته Saenz , قوانين حقوق مدني به طور معمول براي پايان تبعيض نژادي نوشته شدهاند , در حالي كه آمريكايلاتين ميتواند براساس توانايي زبان , لهجه , يا مهاجرت مانند plyler , با تبعيض روبرو شود . اين در حالي است كه سياستمداران از تلاش سياستمداران براي بهرهبرداري از ترس در ميان آمريكاييها از رشد جمعيت اسپانيوليها بهره ميبرند . او گفت : " در زمان اين دادخواست , 20 درصد ساكنان تگزاس در مناطق
استاد دانشكده حقوق دانشگاه آري آلبرت كافمن در ضيافت MALDEF ، 2013 صحبت مي كند. آلبرت كافمن اين دادخواست ادعا مي كند كه تگزاس در شهرهاي مرزي عمدتاً اسپانيايي مانند ال پاسو و لارودو ، در مقايسه با شهرهاي داخلي ايالت ، فرصت هاي آموزش عالي برابر را ارائه نمي دهد. در جلسه محاكمه ، اتحاديه شهروندان آمريكاي لاتين (LULAC) نشان داد كه ، به طور متوسط ، دانشجويان در مناطق مرزي 225 مايل براي شركت در يك دانشگاه جامع - يكي با برنامه هاي دكترا و مدارس حرفه اي - طي مي كردند ، در حالي كه افراد بقيه تگزاس سفر مي كردند. 45 مايل.كافمن گفت: "اين نتيجه هم غفلت و هم تبعيض بود ، و به اين دليل كه افراد در مناطق مرزي قدرت سياسي ندارند.". "مردم در پايتخت گفتند كه اين دانشجويان" آماده نيستند "، يا فقط به مدرك ليسانس دسترسي داشتند و همين كافي بود."RELATED: 2016 ايالت اتحاديه لاتين: آنچه امروز لاتينوس را تحت تأثير قرار مي دهد دادگاه دادگاه به نفع LULAC حكم داد ، و طرح تگزاس / مرز جنوبي براي بهبود بودجه در منطقه ايجاد شد. با لغو اين تصميم در سال 1993 ، اين طرح قبلاً به عنوان كاتاليزور براي پول بيشتر دولت ، برنامه هاي درجه جديد و پرديس هاي جديد در مناطق مرزي تبديل شده بود. ال پاسو تايمز خاطرنشان كرده است كه اين دادخواست مسير دانشگاه تگزاس ال پاسو را تغيير داده است كه بدن دانشجويي آن 80 درصد اسپانيايي است.كافمن گفت: "اين يك دادخواست طول كشيد تا سيستم قديمي را تجزيه كند و به مردم در آن منطقه فرصت دهد.". وي گفت: "همچنين رهبران سياسي گرد هم آمدند و اختلافات را كنار گذاشتند و برنامه اي را ارائه دادند. اگر اينگونه نبود ، فرصتهايي كه اكنون داريم وجود نخواهد داشت. به همين دليل ، يك سيستم آموزش عالي بسيار بهتر در سراسر منطقه مرزي وجود دارد."اخبار NBC Latino را در فيس بوك ، توييتر و اينستاگرام دنبال كنيد.
منبع